Historie společnosti Škoda začíná v roce 1895, kdy se dva cyklisté, mechanik Václav Laurin a knihkupec Václav Klement, rozhodli založit malou firmu na výrobu jízdních kol . V roce 1899 začíná firma Laurin & Klement vyrábět i motocykly, se kterými se účastní soutěži. V roce 1905 se začíná vyrábět první model automobilu: Voiturette A; okamžitě se stává prodejním trhákem. Za první světové války je firma součástí válečné výrobky.Po válce se společnost nadále rozvíjí, kromě osobních vozidel vyrábí i nákladní, ale také např. letecké motory. V roce 1925 pak dochází ke spojení se strojírenskou firmou Škoda. To znamená konec značky Laurin & Klement, postupně se přechází na jméno a znak Škoda.Kvůli omezeným možnostem styku se zahraničím je postupně patrné zaostávání v moderních technologiích. Automobily Škoda nejsou na západních trzích konkurenceschopné a významně se prodávají pouze ve východním bloku.Po roce 1989 bylo rozhodnuto o vstupu silného zahraničního partnera, v roce 1990 se jím stala velká německá automobilka Volkswagen. Spojení se uskutečnilo 16. dubna 1991, čímž se Škoda stala čtvrtou značkou koncernu (vedle značek VW, Audi a Seat).
Dne 13. července 2006 vyrobila Škoda Auto desetimiliontý vůz v historii značky.